tHE TrANsieNCE

the transience of existence, a precious gift~

Sunday, January 21, 2007

peristiwa semalam

dolu2 aku ske je window shopping. masuk kedai.. pegang, belek, bace, komen, berangan sket2.. patu blah. hoho

tyme form4 rasenye.. 16 tahun. ade satu mug nih. gile comel. funky n colorful. khas utk becoming 18. wah, mug khas for 18th bufdey~ sugoi! tpi um, biase ah. memory lane. RM32 ke, plus 90sen. ske gile ah kt mug tuh. mcm ade chemistry lak. 8 kali masuk 8 kali la agaknye belek.

masalahnye?
hadiah cemtu plg spesel kalao 'very special fren' yg bagi. sbb kalao kite ni spesel aje org nk bagi mug 32 ringgit..? skrg aku nk masuk 21. dah lemau angan2 aku. bile pike2 balik. first mmg malu gile. scond, ceteknye pikran. couple sbb nk mug bufdey? sian. huhu. last skali, pike2.. alhamdulillah. sbb Allah sayang aku lagi. xpe la angan2 lemau. aku still dlm tupperware.


dolu2 aku nk sgt g oversea.. yelah, tahu la. nk sebijik cam dlm tv. mlaysia ni? "alah, local ma." mmg la local pun, adoi.

"blaja rajin2, pandai nnti g oversea"

first choice aku mntak new zealand. (yg sterusnye xingat) semua tjaan aku mntk nz. sbb cantik. dpt rusia jpa. lari masuk mesir. lompat las2 masuk jordan. xpernah terlintas langsung. jordan?


yes! pentapakan aku di sinilah yg akan mnjadi stepping stone utkku mnjelajah. ke seluruh dunia. hohoho.. mule2 mesir, syria, turki.. next uk europe america.. nextnext russia aussie nzealand...

xlame dok sini aku dpat bende baru. safar mar'ah. x nk komen byk kt sini. cume satu. kekadang org ckp, "x reti2 lagi ke hukum" or "susah sgt ke nk jage?" same aje kan. bende lain pun. tgk balik kehidpn masg2. semue tuh da 100% ke ikut hukum Allah. tu klemahan kite manusie. dan anda pon paham sifat manusia. bg yg dah belajar, ad pndapat msg2. so kite hormati pndapat mreke. hormati x brmakne contohi.

so bile tgk org lain jalan2, kwan U lain ajak, bla3.. rase 'naaaak' tu mmg xtrkate. seriuserius la. slalu gak pike, "kalau kawin kan senang. semua tmpat aku bawak laki aku." again! kawin sbb nk jalan2? org ckap nikah aje la kalau nk kuar sgt2. gile kot. nikah bukan utk safar. nikah mmudahkn n mghalalkn safar. tu pun kalau suami nk join.

aku pn tatau sejauh mne.. maybe time kt middle east ni aje? maybe dlm tmpoh sbulan aje stlah blik malaysia? maybe da kawin pn aku blah naik flight sorg2? masa depan.. takde sape tahu. aku xberani jamin, walau diri aku sendiri. ape sgt yg aku mampu. doa spye Allah sayang kt aku. kalau Allah sayang, bencane ape skali pun. tu yg terbaik utk kite.

smlm exam gastrointestinal system. mak oii. patut pon. cologenic cancer 2nd dlm rank 'pembunuh profesnl psakit yg mati sbb cancer'. ingt oke lagi. next, 'penebat&lipid sintetik' aku slame 2.5 taun rentung akbat haba sobah. urgh, ngeri gile. trbayang cemane kalau itu manusie. dah la mmg kontrak aku jadi doktor. huhu. nervous mode






10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

first..hihi.(dh aku tau ko update..mmg la aku leh jd org first..)

kredit utk aku utk pic tu..hehe..kalo ko puji aku..maka..aku dgn bermurah hati membelanja ko tutku dan snickers..puji eklas..cpt la puji..

urmm..tah la jui..aku pn tatau nk kata apa..pasal sfr mar'ah..tunggu la 9 taun ke..8 taun ke..kumpul duit mnyak2..then leh g lps sume nya disettle downkan..(mslhnya..apa kes nk kumpul duit kalo kedai zamzam tu mnjadi igauan ko ketika tensen2 nak mkn coklat..aishh..)

apsal entry kali ni asik citer psl kawin..eh..eh..patutla..mlm2 ko selalu g kat aku..aku buat bodo je..ekceli..u want to tell me this story ke??my bilik..is always open..asal ko nk masuk je no hal punya..

there is always rules yg kita kena ikut kt dunia ni..insya Allah..walau kita rasa susah..keinginan kita terbatas..moga2 hujung nanti..kita jd org2 yg bjaya..amin..(weh..tadah la tgn sama..aku tgh doa ni..)moga2 kita jd og yg bersabar..(tetiba aku rasa aku baik.eheh.Astaghfirullahazim..)mungkin bukan itu yg kita dpt waktu stadi..kita mungkin tk dpt mnyak pengalaman pergi tempat org..tp.seperti selalu yg kita sama2 kata..tkpe..kita dpt mnder yg lebih beharga dr sume mnder2 tu.Alhamdulillah

1:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

second. even tak tau pun blog nie diupdate. muahahahaha....

kena ingat satu ajer,
setiap apa yang kita korbankan demi menjaga agama ganjarannya beyond our expectation.

dan percayalah semua itu ada hikmahnya. sesungguhnya AllAH tuh maha mengetahui lagi maha mengasihani.

manalah tau ko sabar skang, balik Malaysia dapat khawin ngan datuk. pastuh x cukup tempat kat muka bumi nie dia bawak. sampai ke angkasa lepas pun bawak. muahahahaha....

2:48 AM  
Blogger jui said...

ala korg nih, blog ni baper kerat aje yg bace. huk3

hmm. aku dtg jumpe ko sbb nk suro masak air ke, jemput2 ke, spaye aku heppi. tp len lak jadiknye. ni sume pasal ko lah, asek2 pike smpai aku kene wat entry nih. las2 skali aku rase leh wat kelas kauseling plak. hoho. papepon ko sbg kawan aku wajib ingatkn aku ble aku lupe. yelah ko pon paham2 je kan. duit tuh aku smpan wat beli gadjet.

neway syukran2. hmm.. datuk takpe, jgn tue sgt udah. kalao 3B reject tros. hoho~ asalkan bahagie. akhirat bahagia lagi bagus. ameen

10:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

sengal..lps ni tk nak blanja ko hammoudeh..

10:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

aku mmg terpk gler ah mnder safar mar'ah ni..alih2 cm nmpak jln buntu..bila org tnya..ko g mana cuti ni erk..aku pn..urm...urm..

12:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

salam jui
first ttme akk komen kt blog awak nih...ni sindrom 21 ke? biasenye sindrom 20...hehe kes postmature nih.

neway, alhamdulillah n bsyukur sgtla Allah tnjukkan jln buat kita ttg pendedahan safar mar'ah ni. klu ikut akk dlu pn mmg rase nk mjelajah slruh dunia alang2 duk kt oversea ni...

bla balik msia je, mkck duk tanye ; "lia ni balik msia cam org g umrah pulak. pegi2la jejln kt turki ke, uk ke etc..." akk xtau nk jwb pe...urm..urm.. "nantila lia g ngan suami (haha ntah ble ntah tuh!), mekah pn xsmpai lagi cane nk g tmpt2 len"

n alhmdulillah skrg xdela prasaan nak kuar negara tuh wpun smlm baru dpt sms dr kwn akak kt rusia ;

"slm. hi there. aku tgh jln2 kat london ni, jumaat ni nk g paris lak. hehe"

hmm...klu awk dpt sms tu, ape yg awk akan mule2 rase? jeles ke kesian? blh jd kta jeles gak sbb xdpt nak g memane cm dia (lgpun akak rase duit xckup pun haha...), n blh jd rase kesian sbb kwn kte ni xdpt pendedahan cam yg kta dpt ttg safar mar'ah. hrp2 dia dpt mjaga safarnya dgn baik.

kesimpulan, baik balik msia, ade mahram, insyaallah lbh terjamin kselamatan, blh berbakti ngan mak bapak hehe...miss my family wpun baru balik 3 weeks ago

akak doakan cpt dpt jodoh.
side effect --> blh g jenjalan seantero dunia, asal ade duit hehe

salam maal hijrah
mg dpt apa yg dcari tahun nih

2:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

waa..RTC akn brtmbh kurg ahli.isk2. ana biddi doa kaman.semoga cepat dpt jodoh yg terbaik dunia akhirat.:p

utk 'aku lah' jugak! yg dh awal2 mohon borg nak kuar RTC. cis, selagi RTC belum mantap dr segi fizikal dan mental, jgn hrp pelopor RTC dpt kuar!

3:42 AM  
Blogger jui said...

salam. wuu terharu ah denga nasihat akk muui. terime kasih byk2 beribu2 melon~ hurm pape pun kite kene brsyukur tul tak. alhamdulillah..

p/s:manede sindrom 20 laa~ ni sindrom spanjang hayat. hoho. ehem, betul ke RTC nk kekalkn 'syarat' tuh? nnti sape agaknye yg kekal ek? ehehee

5:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

update2.....!!!!!!

5:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

cte la lagi psl safar mar'ah.
cm x tau pape. n curious nk tau lg byk..

4:15 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home